2013. augusztus 12., hétfő

Joghurtos saslik salátaágyon

Egy vérbeli görög fogásról van szó. Én sótéglán sütöttem meg a saslikot, de grillserpenyőben is tökéletesre lehet sütni. Az a fontos, hogy a joghurtos pácban minimum egy órát álljon.

Hozzávalók (2 személyre)
-2 csirkemell
-1 pohár görög joghurt
-1 evőkanál olívaolaj
-1 nagy csokor friss petrezselyem
-só, bors
-fél citrom leve

-fél római saláta
-fél citrom leve
-1 evőkanál olívaolaj
-só, bors, fokhagymapor

Elkészítése

  1. Elkészítem a pácot: a joghurtot, az olívaolajat összekeverem, belefacsarom a citrom levét és a felaprított petrezselymet is belekeverem. Sózom, borsozom, majd a felkockázott csirkemellett beleforgatom. Egy órán át a hűtőben tárolom.
  2. A salátához alaposan megmosom a leveleket, majd vékony csíkokra vágom. Egy tálban összekeverem a citrom levét, az olívaolajat, majd beleforgatom a megmosott salátát és ízlés szerint ízesítem. Tálalásig hűtőben tárolom.
  3. A bepácolt húskockákat felnyársalom és joghurtosan egy sótéglán vagy grillserpenyőben jól átsütöm (A joghurt erősen meg fog barnulni, de ettől igazán különleges íze lesz. Kívül kérges lesz, miközben belül puha marad.)
  4. A maradék pácot botmixerrel pürésítem, a tálaláshoz riszt főzök.
  5. A rizst a tányérra halmozom (forró legyen), amire kerül a saláta (ez hideg), erre pedig két-három saslik (szintén forró), aminek a tetejére csorgatunk a megmaradt pácból (szintén hideg).
A forró és hideg részek jól kiegészítik egymást, a saláta savassága pedig kiemeli a hús ízét. Nyári fogásnak, a nagy hőségben tökéletes.

0 megjegyzés:

Dí lo que piensas...