2013. szeptember 20., péntek

Körtés-kávékrémes Earl Grey torta


Ez a torta úgy készült, hogy hármat lapoztam a szakácskönyvben. No, valójában nem a mákos bab esete áll fenn, hiszen a különböző receptek kombinálása szándékos volt: a Fűszer és Lélek blog írójától vettem a körte ötletét, a csakapuffin.hu-nál pedig két olyan tortát is találtam, aminek bizonyos részeit beépítettem ebbe a mostani édességbe.






Hozzávalók (28 centis tortaformához)
a) az Earl Grey-es alaphoz
3 tojás
70 gramm nyírfacukor
50 ml vaníliás szójatej
2 Earl Grey teafilter
1 csomag sütőpor
100+25 g málnás étcsokoládé
50 g vaj
70 g tönkölybúzaliszt

b) a körtés püréhez

2 darab vilmoskörte
fél csomag vaníliáscukor
1 fél citrom leve
csipetnyi fahéj

c) a kávés krémhez
50 gramm vaj
1 doboz Szarvasi mascarpone
1 adag lefőzött kávé
50 gramm nyírfacukor
fél csomag vaníliáscukor

Elkészítése
  1. A sütőt előmelegítem 180 fokra, a tortaformát pedig kivajazom és az alját vékonyan behintem kakaóporral, hogy a torta ne ragadjon le.
  2. A csoki nagyobbik részét és a vajat megolvasztom és alaposan összekeverem.
  3. A tejet felforrósítom és beleszórom a két filter Earl Grey teát.
  4. Amikor a tea eléggé kioldódott, a tejet és a teadarabokat is hozzákavarom a vajas-csokis krémhez.
  5. Ezután kerülnek bele a tésztába a felvert tojások, a liszt, a sütőpor és a cukor, amiket szintén alaposan el kell keverni, hogy végül egy homogén masszát kapjunk.
  6. Ezt a masszát beleöntöm a tortaformába és fél óra alatt készre sütöm a 180 fokos sütőben.
  7. Amíg az alap sül, addig elkészítjük a másik két réteget
    1. A körtéket meghámozom, apróra karikázom, megszórom a vaníliás cukorral, fahéjjal és egy kevés citromlével, majd egy kevés vizet öntök alá és puhára főzöm. A megfőtt körtét leszűröm és pürésítem.
    2. A kávés krémhez a vajat és a mascarponét alaposan összedolgozom, hozzáadom a cukrokat és a kávét, majd addig keverem, amíg sima és sűrű krémet kapok.
  8. Az alapon elosztom a körtés pürét, majd leitatom róla a felesleges nedvességet és csak ezután kenem rá a kávés krémet.
  9. Tálalásig a hűtőben tárolom.
"Sajnos" mire le tudtam volna fotózni normálisan, addigra nagy része eltűnt a tortának, kérlek bocsássatok meg a hiányos fotókért, ha legközelebb elkészítem ezt a tortát, akkor ígérem lesznek hozzá szuper fotók is. :)

0 megjegyzés:

Dí lo que piensas...